Inspiracje

Pracuj dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska!

Większość osób myśląc o pracy dla zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska skupia się na pozarządowych organizacjach ekologicznych oraz rządowej i samorządowej administracji. Znacznie więcej jednak jest możliwości zatrudnienia w jednostkach certyfikujących, firmach konsultacyjnych i doradczych a przede wszystkim wszelkiego rodzaju firmach, których działanie wiąże się z powstawaniem dużej liczby odpadów lub odpadów niebezpiecznych, działających na rzecz gospodarki obiegu zamkniętego i innych mających znaczący wpływ na środowisko. Absolwenci ochrony środowiska są także cenionymi ekspertami i specjalistami w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Sprawdzają się również na stanowisku rzecznika prasowego instytucji działających na rzecz ochrony środowiska lub zrównoważonego rozwoju jak i tych, które znacząco oddziałują na środowisko.

Gdzie szukać ofert pracy?
Najprościej na portalach rekrutacyjnych takich jak np. pracuj.pl czy goldenline.com lub w licznych agencjach pośrednictwa pracy. Warto także zaglądać na portale branżowe, np. Teraz Środowisko.

Nieoceniony jest także szeptany przekaz o wolnych stanowiskach, zwłaszcza ten funkcjonujący w mediach społecznościowych, jak Facebook czy Linkedin.

Co mogą jednak zrobić studenci, którzy nie mają jeszcze rozbudowanej sieci kontaktów? Mogą wybrać sobie instytucję i zaproponować napisanie pracy dyplomowej na ważny dla niej temat. Podczas takiej współpracy pozwolą się poznać jako ludzie mający wiedzę i umiejętności, komunikatywni i rzetelni. Nawet jeśli współpracujące instytucje nie będą ich mogły zatrudnić, to mogą napisać rekomendacje a nawet polecić innym.

Osoby zainteresowane tego typu współpracą mogą zajrzeć do książek dedykowanych studentom i studentkom, uczelniom oraz instytucjom. Warto także zainspirować się przykładami dobrych praktyk dydaktycznej współpracy uczelni z otoczeniem.

Komentarze (0)

  • biuro@katalizator-zmian.pl
  • +48 609 571 933
  • © Copyright 2018 - Katalizator Zmian